به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی راهآهن جمهوری اسلامی ایران، نورالله بیرانوند با اشاره به پیگیریهای مستمر شرکت راه آهن و همکاری با شرکت بهینهسازی مصرف سوخت، گفت: در نخستین مرحله، ۴۸ فقره کاربرگ صرفهجویی سوخت به ارزش تقریبی ۳۹۹ میلیارد تومان برای شرکتهای سرمایهگذار بخش خصوصی صادر شده است.
وی با تأکید بر اینکه این کاربرگها نخستین نمونه از مشوقهای سوخت برای واگنهای مسافری بخش خصوصی محسوب میشوند، خاطرنشان کرد: عملیاتی شدن این طرح بر پایه ظرفیتهای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر و ارتقای نظام مالی کشور انجام شده است.
معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل راهآهن تصریح کرد: این اقدام علاوه بر بهرهگیری از سازوکارهای قانونی برای حمایت از سرمایهگذاری، نقش بسزایی در توسعه بخش مسافری صنعت ریلی ایفا میکند.
به گفته بیرانوند؛ بهکارگیری این مشوقها با تقویت توجیه اقتصادی طرحهای سرمایهگذاری، زمینه نوسازی، توسعه و ارتقای کیفیت خدمات حملونقل ریلی مسافری را فراهم میآورد.